onsdag 10 mars 2010

Inför handledning 11 mars

Sammanställt av grupp 7a

Vi har fortfarande svårt att veta vart vi ska avgränsa oss angående våra ämneskunskaper kring solen. Området är väldigt stort och det känns svårt att hinna med att fördjupa sig inom alla delar på så kort tid. Men vi känner ändå att vi har kommit en bra bit på vägen när det gäller ämneskunskaperna.

Vi har gjort en tankekarta kring de områden som vi är intresserade av. Eftersom vi tänkt fokusera på fotosyntesen vid lärandetillfällena i förskolan och skolan vill vi vid detta handledningstillfälle veta mer om fotosyntesen. Saker vi ska ta reda på gällande fotosyntesen är; hur fotosyntesen fungerar, vad står begreppet fotosyntes för? hur ser processen från solen till växterna ut?


1 kommentar:

  1. Jag tycker att ni har valt ett intressant område och jag tror att detta även kan vara intressant för barn och elever. Tänk om vi inte hade haft solen? Hur hade vår planet set ut då? Solen har en stor betydelse för allt levande för träden och växternas fotosyntes. Fotosyntesen är den viktigaste kemiska processen på jorden och skogen har den största delen. Har ni funderat på om solen kommer att slockna någon gång i framtiden och vad händer då?
    //Wictoria

    SvaraRadera